1. Projekt "E - test" 
- testovanie čitateľskej gramotnosti
Naša škola sa aktívne zapojila do jesenného e-testovania, kde využila testy čitateľskej gramotnosti. V tomto školskom roku sme sa rozhodli otestovať triedu kvinta A, I.B a kvarta A.
Žiaci boli s výsledkami testovania oboznámení ihneď po skončení testu. Výsledky testovania škola využije na podporu aktivít zameraných na rozvoj nielen čitateľskej gramotnosti.
Národný ústav certifikovaných meraní (NÚCEM) už v uplynulých rokoch zistil, že výsledky slovenských žiakov v matematickej, čitateľskej a prírodovednej gramotnosti zaostávajú za priemerom krajín OECD. Pokles úrovne čitateľskej gramotnosti však nie je len slovenským špecifikom, ale týka sa aj iných krajín. Ministerstvo školstva v rámci Národnej stratégie zvyšovania úrovne a kontinuálneho rozvíjania čitateľskej gramotnosti pripravilo rozličné taktické iniciatívy. Vychádzalo z idey, že čítanie je pohyb myšlienok a jeho rozvoj je spojený aj s pohybom tela. Športové aktivity nepredstavujú iba pohyb s jeho pozitívnymi účinkami na telesný rozvoj a zdravie. Šport prispieva aj k prekonávaniu pohodlnosti, a teda k budovaniu vytrvalosti, cieľavedomosti, sústredenosti. Rovnako aj čítanie si vyžaduje „tréning“, pravidelnosť, sústredenosť, pozornosť a koncentráciu. Napríklad už v antickom Grécku platilo, že rozvoj duševných schopností, medzi ktoré patrí aj čítanie s porozumením, má byť harmonicky spojený s všestranným telesným rozvojom a naopak.
Koordinátor projektu: RNDr. E. Turoňová
2. Projekt "Duševné zdravie"
Projekt "Duševné zdravie na SŠ" je informatívno–formatívny program pre študentovstredných škôl, ktorého cieľom je kombinovanou prednáškou, interaktívnou a diskusnou formou oboznámiť mladých ľudí s problematikou duševného zdravia.
Na našej škole už 4 rok pokračujeme v tomto programe a v školskom roku 2017/2018 sa zapojil. Besedy so študentmi viedli odborníčky z Centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie v Trenčíne – PhDr. Ďurkovičová a PhDr. Baďurová.
Uskutočnili sa tri stretnutia v rozpätí dvoch vyučovacích hodín v mesiacoch október a november.
Žiaci sa oboznámili s problematikou duševného zdravia, s rôznymi duševnými poruchami. Dozvedeli sa, že trpeli nimi aj mnohí známi umelci. Získali nové informácie o duševných chorobách, príčinách ich vzniku a ich liečbe. Témy študentov zaujali, rozšírili a obohatili ich poznatky v tejto oblasti. Odborníčky zaujali študentov prezentáciami, videami a niektoré situácie mohli študenti prezentovať v podobe hraných scénok. V budúcnosti by sme chceli ďalej pokračovať v tomto začatom programe , pretože názory študentov na tento program boli kladné a obohatili ich obzor. Mnohým študentom pomohli v riešení súkromných problémov, pretože v súčasnosti psychických problémov narastá čoraz viac aj medzi mladými ľuďmi.
Koordinátorka projektu - RNDr. L. Habániková
3. Projekt „GREEN LIFE“ a "NEPZ"
Dňa 6.11.2017 sa žiaci tried - sekunda A, tercia A, kvarta A, kvinta A, I. B, sexta A, II.B a III.B zúčastnili besedy spojené s multimediálnou projekciou v rámci výchovno – vzdelávacieho programu "NEPZ" /Najbohatšie ekosystémy planéty Zem/, ktorý je zameraný na ochranu dažďových pralesov a kriticky ohrozených druhov zvierat a rastlín v ekosystéme Leuser na ostrove SUMATRA v INDONÉZII a projektu "Green Life". Súkromná česko – slovensko – indonézska pralesná rezervácia „GREEN – LIFE“ má rozlohu 300 ha. Na našej škole sa venujeme environmentálnej výchove a preto sme sa zapojili po druhý krát do tohto vzdelávacieho programu.
Využili sme služby nášho absolventa Tomáša Šmátralu, ktorý je aktívnym členom projektového tímu spolu so svojou partnerkou. Žiakov oboznámil zaujímavou formou prednášky a videoprojekcie k danej kritickej situácii v prezentovanej oblasti. Žiaci so zatajeným dychom počúvali a sledovali súčasnú situáciu v Indonézii. Téma mnohých žiakov veľmi zaujala, čoho dôkazom bol veľký počet otázok. Vzhľadom na kladný ohlas zo strany žiakov budeme pokračovať v spolupráci aj nasledujúcom školskom roku - zameriame sa na ochranu morí a oceánov.
Besedu zrealizovali vyučujúce:
- RNDr. L. Habániková (BIO-CHE)
- Mgr. E. Klemanová (GEG – TSV)
Naša škola získala certifikát spolupráce.


Naša škola v rámci vzdelávania v oblasti finančnej gramotnosti spolupracuje s rôznymi organizáciami. Pravideľne spolupracujeme s "OTP ready - nadácia pre finančné vzdelávanie mladých".

V tomto školskom roku sme v mesiacoch september (21.-22.9.2017) a november (2.-3.11. 2017) využili služby skúsených lektorov tejto nadácie.
Uskutočnili sa nasledujúce vzdelávania:
A. "Finančná akadémia pre ZŠ"
- triedy: tercia A, kvarta A
Témy vzdelávania:
- Oblasti a možnosti hospodárenia s peniazmi v domácnosti, vytváranie hodnôt
- Identifikácia a možnosti riadenia rizík ohrozujúcich rodinné hospodárenie
- Investície a úvery
- Predstavenie Kiyosakiho modelu
- Kolobeh peňazí
B. "Finančná akadémia pre SŠ"
Témy vzdelávania:

Vzdelávania sa zúčastnili žiaci tried: sexta A, II.B, III.B, IV.B a IV.C.
Vzdelávanie v oblasti finančnej gramotnosti žiaci nechápali ako "nutné zlo", ale niečo ako nutnosť a fenomén dnešnej doby. Tešíme sa na ďalšiu spoluprácu s pracovníkmi nadácie
5. Projekt "Multimediálne predstavenia z fyziky, chémie a biológie"
V rámci projektu sme sa v školskom roku 2017/2018 sme sa rozhodli uskutočniť predstavenie "Jazyk prírody".
Dňa 18. 12. 2017 sa v spoločenskej miestnosti školského internátu uskutočnilo ďalšie multimediálne kultúrno - vzdelávacie prírodovedné predstavenie pre našich žiakov. Touto zábavnou formou sa snažíme už niekoľko rokov motivovať žiakov k výučbe prírodovedných predmetov. Garantom predstavenia je ASTRONYX.

Predstavenie malo názov "Jazyk prírody" a bolo venované v tomto školskom roku matematike. Bolo prepojené aj s dejepisom, prírodovedou, biológiou, fyzikou a filozofiou. Hoci sa zdá nemožné hovoriť o matematike bez nezrozumiteľných čísiel, vzorcov a rovníc, predstavenie sa pokúsilo odpovedať žiakom na nastolené otázky napríklad: "Prečo sa nám všetkým páči Claudia Schiffer? Prečo moje fotky vyzerajú nudne, ale spolužiačkine sú super? A prečo stále neviem vyhrať v Keno10?..." , že čo to má spoločné s matikou? Viac, ako si myslíme! Na škole nás trápia nejakým trápnym číslom pí, nebodaj aj prirodzeným logaritmom a ani netušíme, kde sa tie „konštanty prírody“ v prírode vzali? Ešte aj ten slimák logaritmy používa a sínus je ukryté priamo v našej DNA. Na prvý pohľad sa to zdá byť nezaujímavé, ale predstavenie nás presvedčilo o opaku! A čo má spoločné slovo fraktál s nórskym pobrežím, listom paprade a dimenziou 3,5? Naozaj sa dá predpovedať počasie aj na mesiac dopredu? Príroda je plná prekvapení a jazyk, ktorým k nám hovorí, je práve matematika...Najzákladnejšia abeceda tohto jazyka je dvojčíselná a bez nej by sa nám zrútil moderný svet!...Ozaj - aké nekonečné môže byť nekonečno?
Predstavenie v rámci projektu zogranizovala a zabezpečila Mgr. J. Sekerková.